Thursday, June 17, 2010

Harga yang perlu dibayar untuk sebuah....................

al kisahnya..besok nak cat rumah.dan nak rasa roti canai yang dibuat oleh isteri.ptg yang lewat,aku pergi membeli 2 batang berus cat dan dua kg tepung gandum.Sangat memeranjatkan apabila singgah di kedai hadware untuk membeli berus cat.Tiba2 jurujual kedai bertanya,"ada dua jenis berus cat abang,1-halal,2-tak halal" aku bertanya," yang halal mana?" dipendekkan cerita..aku memilih berus cat berwarna hijau bertulis HALAL BERUS CAT.

UNTUK 2 JENIS BERUS YANG BERLAINAN SAIZ:1- saiz 50.8mm aku beli dengan harga RM8.60
2-saiz 63.5mm aku beli dengan hargaRM 11.90
JUMLAH KESELURUHAN rm20.50

Aku bertanya kepada cashier :oo untuk 2 berus rm20.50?
cashier: u mau yang halal kan?
aku : yap

aku sempat melihat yang non halal dengan saiz yang lebih kurang sama saiznya dengan berus kecil yang aku beli adalah sekitar RM2.50.BEZA harganya sekitar RM6.10.

Ini adalah pengalaman baru aku membeli berus cat atau water colour..sejak darjah 1-1987 hingga tingkatan 3-1995 (untuk seni) aku tak pernah nampak ada logo halal pada berus cat/water colour?

HARGA YANG PERLU DIBAYAR UNTUK SEBUAH PILIHAN YG HALAL LG BAIK..

No comments: